Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015

Γραμμή δε μήκος απλατές...

                                                                  
 Ο τίτλος παραπέμπει στον Ευκλείδη και τον ορισμό του, για το άπειρο μήκος μίας ευθείας γραμμής, χωρίς πλάτος.. Η ίδια γραμμή εμφανίζεται και στα καρδιογραφήματα αν το καλοσκεφτείτε, κατά την διάρκεια που χαιρετάμε, τούτο τον άδικο κόσμο..
 
   Αυτή η ίδια γραμμή είναι που εκφράζει την κατάσταση που ζούμε άπαντες στη χώρα. Η τουλάχιστον η πλειονότητα μας... Τι σχέση έχει το καρδιογράφημα του νεκρού με τη χώρα θα μου πείτε? Πέρα από το θεωρητικό γνωμικό χάριν αστεϊσμού, είναι και ρεαλισμός
Μία φίλη έχασε τον πατέρα της πριν λίγες μέρες(αιωνία η μνήμη του). Μετά την κηδεία λοιπόν αποφάσισε να κινήσει τις απαραίτητες νόμιμες διαδικασίες για να λάβει την νόμιμη επιστροφή χρημάτων που δικαιούται ο συγγενής πρώτου βαθμού σε τέτοιες περιπτώσεις. 
Κάπου εδώ, αρχίζει και το τσίρκο Μεντράνο, του θεάτρου του παραλόγου, που ζούμε στην αγαπημένη μας “Μπανανία”.. Η λογική λέει ότι πάς το πιστοποιητικό θανάτου στο ΙΚΑ παίρνεις τα λεφτά, πας σπίτι σου και συνεχίζεις να κλαις τον άνθρωπο σου..(Ναι καλά θα θελες…)
  Πάει στο ΙΚΑ και της ζητάνε ΑΦΜ και φωτοτυπία ταυτότητας και δικιά της και των 2 αδελφών της. Ό ένας είναι στην Γερμανία μόνιμα και ο άλλος σχετικά μακριά. Την στείλανε στο Δημαρχείο για να δηλώσει ότι δεν έχει επαφές με τον αδελφό που είναι στην Γερμανία και ότι θέλει να κάνει διακοπή της σύνταξης του πατέρα της. Της είπανε επίσης, να φέρει μάρτυρα ότι ο αποθανών είχε τρία παιδιά(έχει κάποια λογική αυτό προφανώς και ας μου διαφεύγει τώρα ε?)..πάει λοιπόν και επιστρέφει μετά από ώρες με τον  μάρτυρα...
  Το "τζιμάνι" υπάλληλος, βλέποντας όλα τα χαρτιά με την πρέπουσα προσοχή (Ρομα-Ιντερ 1,Βαγιαδολιδ-Βαλενθια Χ), τους απαντάει γελώντας επιδεικτικά ,οτι δεν ανήκετε σε εμάς, στο ΙΚΑ αλλά πρέπει να πάτε στον ΟΠΑΔ ... γιατί ο άνθρωπος ήταν 35 χρόνια υπάλληλος στο Λιμάνι. Όταν φτάνει λίγο πριν κλείσουν παίρνει την απάντηση -Μα καλά από τον 1/13 έχει αλλάξει η νομοθεσία και όλοι οι συνταξιούχοι του λιμανιού έχουν περάσει στο ΙΚΑ επίσης γελώντας, σύν τις άλλης της λέει, σας έχουν βάλει λάθος τις κρατήσεις γιατί από 2.55% έχουν πάει 4 % και αυτό σημαίνει ότι θα πάρετε τα μισά λεφτά της ταφής...Η μέρα ήδη είχε περάσει οπότε αποφάσισε να πάει την επόμενη πρωί πρωί μπας και τελείωνε..
   Αφού πήραν τα χαρτιά, την έστειλαν να ανοίξει τραπεζικό λογαριασμό που να εμφανίζεται εκείνη δικαιούχος και όχι πχ σε λογαριασμό που υπάρχει μαζί με το σύζυγο της..το πάει και αυτό Πάει και αυτή η μέρα καθώς είχε πάει 2. 
  Την επόμενη ξανά στο ΙΚΑ 9 η ώρα για να δοθεί ένα τέλος σε αυτή την παρωδία..Το τμήμα των συντάξεων ανοίγει στις 11...(τους πηδάς η όχι?)...Μιλάει με ένα υπάλληλο και την στέλνουν στην εφορία γιατί θέλανε ένα έγγραφο ότι δεν υπάρχει διαθήκη και από κει στο ειρηνοδικείο για να κλείσει το ΑΦΜ και ξανά στο ΙΚΑ όπου και ο υπάλληλος με δική του πρωτοβουλία έγραψε δια χειρός την αλλαγή των κρατήσεων που αναφέραμε πιο πάνω καθώς η μηχανογράφηση δεν είχε εφαρμογή που να εμφάνιζε την διαφορά στα νούμερα.. (Στο ενδιάμεσο την βάλανε με το ζόρι ως κληρονόμο για να κλείσει το ΑΦΜ ενώ δεν χρειαζόταν  όπως της είπαν στην εφορία , ενώ στο ειρηνοδικείο είχε κάνει αποποίηση πιο πρίν και το ξανάλλαξαν μετά από την εφορία ...)
    Μετά από τόσο τρέξιμο και διάθεση εξυπηρέτησης μηδέν από τους υπαλλήλους του εκάστοτε δημόσιου φορέα που αναγκάστηκε να πάει, η γυναίκα έφτασε σε σημείο να σκεφτεί να τους τα χάριζε να τελειώναμε. Εννοείται πως όχι. Όπως σε αυτό το κράτος έχουμε υποχρεώσεις για όλα, έτσι έχουμε και κάποια θεμελιώδη δικαιώματα. Αν τα παραδώσουμε και αυτά είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Κανένας αργόσχολος, στραβωμένος υπαλληλίσκος, δεν πρέπει ποτέ να μας κάνει να το ξεχνάμε αυτό.
                                                                                     

..                                                                                                                                       Γ.Στρ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου